مصاحبه آرشیو خبر ها
بن بست چالشِ پیاتسا منهای یوونتوس

بن بست چالشِ پیاتسا منهای یوونتوس

 

هرچند مسافت پایتخت كرواسی تا شمال غربی ایتالیا به نسبت خیلی از مسیرهای دیگر طولانی نبود اما باید مستقیم به مركز پزشكی یوونتوس می‌رفت. اولین خوشامدگویی توسط هموطن باتجربه‌ترش ماریو مانژوكیچ به او گفته شد. گلزن ملی‌پوش تیم ملی كرواسی در آن روزها هرگز فكرش را نمی‌كرد كه سخت‌ترین مصدومیتی كه ممكن است برای یك فوتبالیست بوجود بیاید، قسمت او شود. اتفاق تلخی كه در نخستین روزهای فصل بهار در اردوی تیم ملی كرواسی برایش رقم خورد و باعث شد خانه‌نشین شود. خبر شوك بدی برای هوادارانی بود كه رفته رفته به ذخیره طلایی الگری دل می‌‎بستند: ماركو پیاتسا ستاره با استعداد و جوان بیانكونری به دلیل پارگی رباط صلیبی پا 6 ماه از میادین دور خواهد بود.

 

«ماركو نالِتیلیچ» مدیربرنامه‌های ماركو پیاتسا با یادآوری آن روزهای تلخ به خبرنگار شبكه رادیویی VS می‌گوید:

 

مصدومیت شدید ماركو و دوری اجباری از تركیب باعث شد تا طرفداران یووه نتوانند پیاتسای واقعی را بینند. او پتانسیل‌ فوق‌العاده‌ای دارد و این فصل نشان خواهد داد كه چه خرید بزرگی برای یوونتوس بوده است.

 

ترافیك خط حمله یووه و احتمال ملحق شدن نام‌هایی مثل كیتا بالده می‌تواند خبری نه‌چندان خوشایند برای پیاتسا باشد اما مدیربرنامه‌های نظری دیگر دارد:

 

ماركو از رقابت با ستاره‌های خط حمله یووه هیچ هراسی ندارد و اتفاقاً برعكس از اینكه باشگاه بازیكنان با كیفیت و خوبی خریده بسیار خوشحال و با انگیزه است و در تمرینات تنها به ارتقای آمادگی‌اش فكر می‌كند. در عین حال نباید فراموش كنید كه او بازیكنی است كه می‌تواند در دو یا چند پست مختلف نیز بازی كند.

 

 

بعید است تعطیلات تابستانی فرا برسد اما خبری از هجوم شایعات در اطراف بازیكنان یك باشگاه نباشد. با تمام اطمینانی كه در صحبت‌های نالتیلیچ به چشم می‌خورد اما نمی‌توان از وقوع برخی از تصمیم‌گیری‌ها غافل شد؛ اتفاقی مثل انتقال فرضی به تیمی دیگر.

 

مدیریت باشگاه و مربیان نیز به ماركو اعتماد كامل دارند. خود او هم بر این باور است كه همه به توانایی‌های او باور دارند. بعید می‌دانم یوونتوس در اندیشه انتقال قرضی او به تیمی دیگر باشد. اتفاقاً من چند روز پیش با ماروتا جلسه‌ای در خصوص آخرین وضعیت ماركو داشتم. وقتی از ابراز تمایل مسئولان فیورنتینا به او گفتم قاطعانه مخالف آغاز این مذاكره برای هر گونه انتقال اعم از قرضی یا دائم شد.

 

او علاقه فراوان و شیفتگی پیاتسا به یوونتوس را عاملی مهم برای عدم هرگونه تصمیم‌گیری با هدف دور شدن از یووه می‌داند:

 

من به عنوان همراه چند سال اخیر ماركو می‌گویم؛ او وقتی یوونتوس را انتخاب كرد كه پیشنهادات دیگری نیز از سایر تیم‌ها داشت. پیشنهاداتی كه پول بیشتر و احتمال حضور ثابت در آنها بیش از یووه برای او مهیا بود. اما او فقط یوونتوس را می‌خواست و در نهایت نیز به خواسته‌اش نیز رسید. به همین خاطر است كه می‌گویم سناریوی «پیاتسا منهای یوونتوس» اتفاق نخواهد افتاد چراكه او هیچ جا نخواهد رفت.

 

مدیربرنامه‌های مهاجم 22 ساله یووه درپاسخ به سؤالی در خصوص احتمال قرار نگرفتن نام پیاتسا در لیست باشگاه برای لیگ قهرمانان اروپا تا ماه ژانویه گفت:

 

این تصمیم به باشگاه مربوط است و من اظهارنظری در این خصوص نخواهم كرد اما ماركو در مسیر بهبودی است و چند هفته‌ای است كه همراه با تیم نیز تمرین می‌كند و مشكل به خصوصی نیز ندارد. اگر كمكی برای تیم نیاز باشد او كوچك‌ترین تعللی در این خصوص نخواهد كرد.

 

ماركو پیاتسا تابستان گذشته با قراردادی 23 میلیون یورویی و 5 ساله از باشگاه دینامو زاگرب كرواسی به یوونتوس پیوست. او نخستین گلش با لباس بیانكونری را در دیدار مرحله یك شانزدهم لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته در مقابل پورتوی پرتغال به ثمر رساند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: